سنگ ساب دستی و کاربردهای آن

هیچ ماده شوینده ای و هیچ گونه روشی همانند سنگسابی، نمی تواند سنگ های کف ادارات، مراکز خرید، بیمارستان ها و خانه های شما را تمیز کند و برق بیاندازد! طی کفسابی و سنگسابی علاوه بر این که پستی ها و بلندی های سنگ های کف از بین می روند، بلکه طی مراحل مختلفی همه آلودگی های سطحی و حتی عمقی آن کاملا پاک می شوند و سطحی کاملا صاف و شفاف و صیقلی به جا می ماند. برای این منظور علاوه بر دستگاه های تک فاز و سه فاز، می توانیم از انواع دستی آن هم استفاده کنیم. به همین دلیل در این مقاله با سنگ ساب دستی و کاربردهای آن بیشتر آشنا می شویم.

سنگ ساب دستی چیست؟

دستگاه های سنگ ساب دستی ، شباهت ظاهری زیادی به دستگاه فرز دارند که البته عملکرد سنگ ساب دستی کاملا با دستگاه فرز تفاوت دارد. در مواقعی که سنگ به کار رفته در ساختمان شما در ابعادی کوچک تر از یک متر شفافیت خودش را از دست داده است و کدر و مات شده است و یا این که آسیبی به آن رسیده است، می توانید از سنگ ساب دستی برای از بین بردن این موارد استفاده کنید. به طور کلی می توانیم این گونه بگوییم که از آن جایی که دستگاه های کفسابی، دهانه بزرگی دارند و در مکان های کوچک، امکان چرخش و کار با آن ها وجود ندارد، از سنگ ساب دستی استفاده می شود.

سنگ ساب دستی چه مشخصاتی دارد؟

برخلاف سایر دستگاه هایی که برای کفسابی استفاده می شوند، دستگاه های سنگ ساب دستی، خیلی کوچک هستند و در یک طرف آن، دکمه مربوط به خاموش و روشن کردن آن قرار گرفته است و در سمت دیگر آن، می توانید تعداد دور دستگاه را کم یا زیاد بکنید. دستگاه های سنگ ساب دستی در دو مدل آبی و خشک وجود دارند که همان طور که از نام آن ها پیداست، در انواع خشک آن، از آب استفاده نمی شود و به همین دلیل کار با آن، باعث بلند شدن مختصری گرد و غبار می شود.

کاربردهای سنگ ساب دستی

• برای ساب زدن سنگ دیوارها باید از سنگ ساب دستی استفاده بکنیم. همچنین در مواقعی که از کفساب های تک فاز و یا سه فاز برای کفسابی سنگ های کف استفاده می کنیم، سنگسابی آن دسته از سنگ هایی که در کنج دیوارها قرار گرفته اند و دستگاه های بزرگ کفسابی به آن ها دسترسی ندارند، توسط سنگ ساب دستی انجام می گیرد.
• برای ساب زدن سنگ راهروها و همچنین راه پله ها نیز می توانید از سنگ ساب دستی استفاده بکنید.
• حتما دیده اید که دیوارهایی که از جنس بتن و یا سنگ هستند، برای این که از آن حالت زبر و خشن و سخت در بیایند، با استفاده از دستگاه های سنگ ساب دستی ساب زده می شوند تا سطحشان کاملا صاف و درخشان شود.
• وقتی که صحبت از سنگ ساب دستی و کاربردهای آن به میان می آید، مسلما کنج ها و کناره ها به ذهنمان می رسد که همزمان با این که یکی از همکاران با دستگاه های کفسابی تک فاز یا سه فاز مشغول ساب زدن سنگ های سایر قسمت های کف ساختمان مورد نظرمان است، فردی دیگر با سنگ ساب دستی به ساب زدن این قسمت ها که دسترسی به آن ها سخت است و با محدودیت هایی همراه است، می پردازد که سنگسابی این قسمت ها احتیاج به تبحر و مهارت ویژه ای دارد.