پاک کردن سیمان از روی سنگ و سرامیک

بیشترین جایی که شما لکه های سیمان را بر روی پوشش کف زمین مشاهده می کنید، ساختمان های نوساز هستند که در هنگام کاشی کاری، سرامیک کاری، سنگ کاری و … یا دست آغشته به سیمان استاد کار بر روی آن ها مالیده می شود و یا این که قطراتی از سیمان خیس و تازه بر روی آن ها پاشیده می شود و به سرعت خشک می شود. پاک کردن سیمان از روی سنگ و سرامیک تا زمانی که این لکه ها خشک نشده اند، کار چندان سختی نیست اما بعد از مدتی که این لکه ها آب خودشان را از دست دادند و خشک شدند، باید فکر دیگری برای پاک کردن آن ها نمود.

راه های پاک کردن سیمان از روی سنگ و سرامیک

اگر که به دنبال پیدا کردن روش های پاک کردن سیمان از روی سنگ و سرامیک، سایت های اینترنتی را جستجو کرده باشید و یا از دوستان و آشنایانتان درباره پاک کننده سیمان از سرامیک و همچنین حلال سیمان از روی سرامیک سوال پرسیده باشید، پاسخ های مختلفی می شنوید که گاهی شما را سر در گم می کنند. برخی برای پاک کردن سیمان از روی سنگ توالت، توصیه به مالیدن آب لیموی ترش برای پاک کردن لکه ها می کنند. بعضی دیگر به شما توصیه می کنند که برای پاک کردن سرامیک کف، از جوش شیرین و یا مواد شوینده مختلف استفاده کنید. شاید این راه ها آسان به نظر برسند اما اگر که شما نوع سنگتان و PH مواد شوینده ای که متناسب با آن می باشد را ندانید، نه تنها لکه مورد نظرتان پاک نمی شود، بلکه لکه های تیره دیگری هم به آن ها اضافه می شود و سنگ شما شفافیت خودش را از دست می دهد و کدر می شود.

پس بهترین راه برای پاک کردن سیمان از روی سنگ و سرامیک چیست؟

بهترین و نتیجه بخش ترین راه برای پاک کردن سیمان از روی سنگ و سرامیک، کفسابی توسط دستگاه های مخصوص است. این کار نه تنها به سنگ شما آسیبی نمی رساند، بلکه حتی آن را از روز اول هم شفاف تر و درخشان تر می کند؛ به حدی که گاهی می توانید عکس خودتان را هم در داخل سنگ و سرامیک ببینید. ابتدا با استفاده از کاردک، لکه های بزرگ خشک شده سیمان را می تراشند و سپس با لقمه های به خصوصی از دستگاه های کفسابی، حدود ۲ میلیمتر از ضخامت سنگ را ساب می زنند و از روی آن بر می دارند. در انتها نیز از یک فرچه نرم برای صیقلی کردن سنگ و سرامیک کف ساختمان شما استفاده می شود. حتی اگر که مایل باشید، می شود بر روی سنگ ساب زده شده، لایه ای از مواد نانو را به کار برد تا دیرتر کثیف شود و در صورت ریختن چنین لکه هایی بر روی آن، خیلی به راحتی تمیز گردد و جرم ها و آلودگی ها و لکه ها نتوانند این گونه به عمق سنگ نفوذ بکنند.

بهترین کاری که برای پاک کردن سیمان از روی سنگ و سرامیک می توانید انجام دهید، مراجعه به مراکز کفسابی شناخته شده و استفاده از یک کفساب ماهر است که هم کارش را به خوبی فرا گرفته است و هم این که جنبه انصاف را در زمینه هزینه کفسابی در نظر می گیرد.